De marketing branche is steeds verder aan het groeien. Zeker als we kijken naar het onderdeel van online marketing, zie je dat er steeds meer vraag is naar geschikt personeel. Maar wat zijn nu eigenlijk de eigenschappen die je zoekt in de perfecte online marketingmedewerker? En hoe kom je erachter of jouw kandidaat over deze eigenschappen en vaardigheden beschikt? In deze blog helpen we je een handje op weg met een aantal goede tips voor het vinden van de perfecte online marketingmedewerker voor jouw bedrijf.

Tip #1: Assessments

Een heel goede manier om te achterhalen of de online marketingmedewerker die jij op het oog hebt wel de juiste eigenschappen, kwaliteiten en vaardigheden heeft, is door hem of haar een (online) assessment te laten afnemen. In principe kun je dan namelijk op basis van diverse proeven ondervinden of de kandidaat aansluit op de wensen die jij als onderneming of je marketingafdeling nodig heeft.

Tip #2: Vraag om referenties

Je kunt op basis van de referenties die iemand heeft opgegeven een beeld krijgen van de arbeidsethos en de inzet van de kandidaat in kwestie. Natuurlijk zal de kandidaat mogelijk zelf nog wel wat referenties aandragen, maar het kan ook van toegevoegde waarde zijn om contact op te nemen met anderen in het professionele netwerk van de kandidaat. Dit kun je via LinkedIn redelijk eenvoudig inzien.

Tip #3: Proefperiodes

Een van de meest voorkomende en uitstekende manieren om te achterhalen of iemand nu wel of niet goed past binnen je bedrijf, is door de proefperiode die in de meeste contracten standaard zit verwerkt. Tijdens deze proefperiode kun je niet alleen zien of de kwaliteiten en vaardigheden van het juiste niveau zijn. Je kunt er ook voor zorgen dat je kunt zien of de persoon goed in het team zal passen. Dat is immers ook een belangrijk deel van een goede samenwerking.