In een online omgeving ondernemen is erg mooi omdat je met een goede strategie relatief snel resultaat kunt zien. Natuurlijk hangt dit allemaal af van het onderzoek dat je gedaan hebt naar de markt en of je een vinger aan de pols houdt als het gaat om de verschillende veranderingen in deze markt. Het begint natuurlijk allemaal bij een gedegen bedrijfsplan en een goed idee om uit te voeren. Voordat je diensten en producten op de markt zet, is het heel belangrijk om te kijken hoe het juridisch allemaal zit. We nemen een aantal dingen hierover met je door. 

Registreer je merken

Veel nieuwe ondernemers zijn enthousiast, maar hebben nog geen gedegen plan over hoe ze hun producten willen beschermen. Het is dan slim om eens te gaan praten met jumptrademarks.com. Dit zijn namelijk de experts die je kunnen vertellen wat je kunt doen als het gaat om de registratie van je merken. Een merknaam registreren is een manier om te zorgen dat andere mensen er niet zomaar mee aan de haal kunnen gaan. 

Zo´n registratie is geschikt voor verschillende gebieden, afhankelijk van welke je kiest kun je een merk laten beschermen door een registratie voor: Nederland, de Benelux, heel Europa en heel de wereld. 

Wat is het verschil tussen een merk en een patent? 

We horen vaak dat er verschillen bestaan tussen merken en patenten. In dit geval is het belangrijk om te onderscheiden, dat een patent vooral aangevraagd wordt door technische bedrijven, terwijl bedrijven die diensten leveren dit doorgaans niet doen. Bij een patent gaat het echt over een uitvinding, dit kan een paperclip zijn, maar ook een lens voor een smartphone. Het hele idee is dat in een patent technische gegevens beschreven zijn die van toepassing zijn op het specifieke uitgevonden idee. Wanneer bijvoorbeeld een technisch bedrijf een stuk techniek van een ander technisch bedrijf wil gebruiken, dan moet na goed overleg geld betaald worden aan de uitvinder van het technische onderdeel. Concreet betekent dit, dat wie het patent heeft ervoor betaald krijgt. Dit om te voorkomen dat mensen zomaar van elkaar technische gegevens overnemen en dus eigenlijk gratis mee kunnen liften op de ontwikkelingskosten van technische bedrijven.