Sinds de laatste decennia is het digitale in onze samenleving niet meer weg te denken. Het lijkt wel alsof alles gedigitaliseerd is. Toch ligt het allemaal net even iets genuanceerder dan je denkt. Er zijn nog heel veel analoge reclamemedia die belangrijk blijven bij het verspreiden van boodschappen; bedrijven bedienen zich graag van analoge marketing en reclame-methoden. In deze tekst gaan we het uit de doeken doen, dus lees snel verder.

Voice-over inhuren 

Een voice over inhuren, dat kan prima voor een bedrijfsfilm of reclame. Je denkt misschien dat het allemaal niet meer gebruikt wordt, maar niets is minder waar. Het is heel gebruikelijk om een commercial op te nemen met een voice-over. Dit kan op tv uitgezonden worden, maar ook op internet. Het voice-over-gedeelte is natuurlijk analoog dat uiteindelijk overgezet wordt naar digitaal. Bij moderne reclames gaat het niet per se alleen over digitale animaties, wanneer er geanimeerd wordt. Zo kun je bijvoorbeeld ook stop-motion filmpjes maken. Waarbij steeds kleine fragmenten opgenomen worden. Kleine veranderingen worden bijvoorbeeld in kleipoppetjes aangebracht. Als je alle fragmenten achter elkaar zet lijkt het een vloeiende beweging te zijn. Ook hier worden voice-overs voor gebruikt.

Beursstand, stand in winkel, straatverkoop 

Wanneer we kijken naar de verschillende analoge dingen die gedaan worden om producten en diensten aan de man te brengen, dan valt het op dat een stand in een winkel of op een beurs, de straatverkoop in een winkelcentrum, een belangrijke plek inneemt hierbij.

Mensen vinden het toch belangrijk een echt gezicht te zien. Contact van mens tot mens is een belangrijke factor in het verspreiden van reclame-uitingen en het overtuigen van de consument dat er waarde zit in een bepaald product. Het schep een vorm van vertrouwen wanneer je met iemand over een product praat en hij of zij jou de verschillende voordelen aan je uitlegt.

Op onze site besteden we de nodige aandacht aan interessante onderwerpen. Wanneer je meer wilt lezen, dan raden we je zeker aan om de teksten op onze site door te spitten. Veel plezier met lezen en het verbreden van je horizon ten aanzien de van (online) marketing events.